Wachtrijmanagement

Wachtrijmanagement is een verzamelbegrip voor inspanningen gericht op het verkorten en het verzachten van wachttijden en wachtrijen. Het terugdringen van de ergernis van moeten wachten levert onder meer een hogere klanttevredenheid op. Wachtrijmanagement kan bestaan uit technische oplossingen, werkprocessen, fysieke inrichting of een combinatie hiervan.

Beleid en maatregelen in het kader van wachtrijmanagement worden ook wel wachtverzachters genoemd. Het kan worden toegepast bij uiteenlopende bedrijven, winkels en andere instellingen maar gebeurt vooral veel bij musea, attractieparken en andere grote publiekstrekkers.

Voorbeelden van wachtrijmanagement

Enkele voorbeelden van mogelijkheden om wachtrijen te managen:

Een wachtrij hoeft niet per definitie slechte reclame te zijn. Dat mensen de moeite nemen ergens op te wachten impliceert immers dat dit het wachten waard is. Bij pretparken is de wachtrij voor een attractie vaak zelfs onderdeel van de beleving, compleet met thematisering, tv-schermen en ander entertainment.

Gerelateerd aan wachtrijmanagement

Categorieƫn